Friday, January 11, 2008

Tension building up



Ke hadapan brothers and sisters sekalian.

Saya bukan ingin berkempen sempena pilihanraya tapi ini isu negara kita Malaysia. Kebanyakan pembaca blog ini terdiri daripada rakyat Malaysia dan saya ingin menunjukkan anda sesuatu.


Buat permulaan sila lihat profile insan ini..


Benda ini bukan baru. Saya pernah melalui beberapa website tahun lepas yang berunsurkan kebencian terhadap Malaysia. Point2 mereka adalah:

1)Penciplakan atau peniruan lagu2 rakyat seperti rasa sayang dan juga lagu kebangsaan Negaraku.
2)Islam Hadhari yang kononnya sesat dari segi syariah
3)Racism atau perkauman ditambah dgn isu HINDRAF dan lain2
4)Lain-lain yang saya pun malas nak baca sebenarnya haha




Webbies tersebut bernama:







U all tahu kan maling tu ape? Maling = Pencuri. Thus bringing up the meaning of Malaysians stealing all the cultures and technology(if there is any) from Indonesia.


Tak perlulah kita mengungkit kembali kisah Ganyang Malaysia yang dikepalai Encik Soekarno-Hatta 50 tahun dulu. Tak bawak kesan pun kalau mereka ganyang sekali lagi. Saya rasa Malaysians juga tidak ada masalah menjatuhkan negara jiran dengan pelbagai boikot dan konfrontasi. Cuma kelihatan kurang profesional in the sense of we're both muslim countries dan juga kita asalnya serumpun.
Tp juga saya nyatakan di sini bukan semua indonesia mempunyai idea yang sama. Ada yang faham bahawa plagarisme beraksi di merata dunia dan ada yang melampau seperti yang kita lihat dalam perfileman bollywood. Namun golongan yang tak paham2 ni masih meneruskan insults dan kata2 kesat terhadap Malaysia.
And the tension continues..

No comments: